Μπορείς να το αφήσεις για αύριο; Κάντο σήμερα!

Πόσες φορές έχεις πιάσει τον εαυτό σου να εφεύρει δικαιολογίες για να αφήσεις πράγματα που πρέπει να κάνεις για αργότερα; Πόσες φορές είπες ότι θα ασχοληθείς με τον εθελοντισμό, θα ψάξεις δουλειά, θα κάνεις αίτηση για εκείνο το πρόγραμμα που είδες και σου φάνηκε ενδιαφέρον, θα ξεκινήσεις διάβασμα ή γυμναστική αύριο και το αύριο έγινε μεθαύριο και το μεθαύριο η επόμενη εβδομάδα και η επόμενη εβδομάδα ποτέ;

Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που έμαθα μέσα από τις εμπειρίες μου στην AIESEC ήταν να σταματήσω να αναβάλλω για αύριο, μεθαύριο, την Δευτέρα, αυτά που μπορώ να κάνω σήμερα! Βέβαια, παρατήρησα ότι η αναβλητικότητα δεν είναι ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζα μόνο εγώ, αλλά μαστίζει μεγάλο ποσοστό του μέσου Έλληνα νέου! Όπως δίαβασα και στο Psychology Today, το 1/5 των ενηλίκων τείνουν να αναβάλλουν τις υποχρεώσεις τους,με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν αυξημένο άγχος, μειωμένες επιδόσεις στα επαγγελματικά τους, τύψεις και αρνητικές επιδράσεις στην ψυχική και σωματική τους υγεία.

Η αλήθεια είναι ότι αν ασχοληθώ με τους λόγους που πιστεύω ότι καταφεύγουμε σε αυτή τη συμπεριφορά, θα μπορώ να μιλάω για ώρες για τις θεωρίες του Freud. Γενικά μπορώ να μιλάω για ώρες. (Είναι ίσως κι ένας τρόπος που έχω εφεύρει για να αφήνω για μετά αυτά που πρέπει να κάνω τώρα!). Σε κάθε πρόβλημα όμως, πιστεύω ότι πιο σημαντικό από το να αναλύουμε λόγους κι αιτίες είναι να βρούμε τρόπους να το αντιμετωπίσουμε, αλλιώς οδηγούμαστε πάλι παρέα με την κακιά μας φίλη: την αναβλητικότητα της λύσης του προβλήματος. Οπότε θεωρώ πιο ενδιαφέρον και χρήσιμο να μίλησω για τους τρόπους με τους οποίους αντιμετώπισα εγώ την αναβλητικότητα μου!

 

Οργάνωση

Χώρισε ρεαλιστικά τους στόχους σου σε μικρά βήματα αφήνοντας αρκετό χρόνο για δράση και ξεκούραση (όχι αρκετό ώστε να έχουμε αντίθετα αποτελέσματα!)

Εγώ αυτό που έκανα ήταν να γράφω τους στόχους μου για κάθε εβδομάδα, σπασμένους σε μικρότερους, με τις πράξεις που έπρεπε να κάνω για κάθε έναν μαζί με τον χρόνο που θα μου έπαιρναν. Δεν πιστεύω ότι αν κάνεις τόσο κόπο τελικά δεν θα τα τηρήσεις!

 

Σημαντικό, επείγον, και τα δύο ή τίποτα από τα δύο;

Έχεις γράψει τους στόχους σου; Ώρα να τους κατατάξεις ανάλογα με το αν είναι σημαντικοί, επείγοντες, και τα δύο ή τίποτα από τα δύο! Έτσι θα φτιάξεις μια κατάταξη με τους στόχους που πρέπει να πετύχεις πρώτους. Τον πιο σημαντικό για κάθε μέρα κόλλησε τον σε ένα χαρτάκι στον τοίχο.

Πριν τσεκάρω τα emails μου ή μπω στο Facebook προσπαθώ να κάνω το πιο σημαντικό πράγμα της ημέρας μου. Έτσι, οτιδήποτε κι αν γίνει μέσα στη μέρα μου, έχω κάνει κάτι παραγωγικό για σήμερα.

 

Βάλε κάποιον να σε ελέγχει!

Θα είναι φίλος σου, η μητέρα σου, συμφοιτητής σου; Δεν έχει σημασία! Εμένα με ελέγχει η κολλητή μου. Όταν έχω κάτι σημαντικό να κάνω και φοβάμαι μήπως κατρακυλήσω, την ενημερώνω και με παίρνει τηλέφωνο σε κάθε στάδιο για να δει πώς προχωράω με τον στόχο μου!

 

Οτιδήποτε σου αποσπά την προσοχή δεν έχει θέση δίπλα σου!

(Ναι, κλείσε το facebook!)

 
Ξεπέρασε το φόβο σου!

Αλήθεια, τι είναι αυτό που σε κρατά απ’ το να κάνεις αυτά που πρέπει; Φοβάσαι την αποτυχία; Μπορεί πριν να μη σου ανέλυσα τους λόγους για τους οποίους είσαι αναβλητικός, αλλά τώρα θα σου πω τον συχνότερο: ο φόβος της αποτυχίας! Είναι ένας απόλυτα λογικός φόβος, αλλά όσο κλισέ κι αν ακούγεται αν δεν αποτύχεις δε θα μάθεις κι εν τέλει δε θα πετύχεις. Δεν φαντάζεσαι πόσο φοβόμουν την αποτυχία! Αλλά μέσα από αρκετές προσπάθειες και αποτυχίες, πέτυχα τους στόχους μου. Δεν ήρθαν όλα στρωμένα. Κάποιες φορές απέτυχα αλλά συνέχισα να προσπαθώ! Το αίσθημα ότι ξεπέρασες το φόβο σου και πέτυχες κάτι που δεν πίστευες ότι μπορείς να πετύχεις είναι ανεπανάληπτο!

 

Ανταμείψε τον εαυτό σου όταν ολοκληρώσεις κάποιον στόχο

(Εκτός κι αν ο στόχος σου είναι να αδυνατίσεις και η ανταμειβή είναι  γλυκό)

 

Απλά κάν’ το.

Ξέρω…ακούγεται σαν το «Είμαι αγχωμένος!» «Μην έχεις άγχος».

Αλλά αλήθεια, απλά καντο!

 

Αυτοπειθαρχία-αυτή η άγνωστη!

Μην δικαιολογείς τον εαυτό σου. Ναι, είναι δύσκολο, μπορεί να έχεις 1000 λόγους που το αναβάλλεις αλλά αν δε βάλεις εσύ όρια στον εαυτό σου, αν δεν τον ζορίσεις και δεν τον πιέσεις εσύ, ποιος περιμένεις να το κάνει; Ούτε για μένα ήταν εύκολο. Ζορίστικα για να σταματήσω να είμαι αναβλητική, αλλά ήταν κάτι που ήθελα να πετύχω, κι όταν θες να πετύχεις και να κάνεις μια αλλαγή στη ζωή σου δεν υπάρχουν δικαιολογίες.

 

The 21days challenge!

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο Jeremy Dean ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να δημιουργήσει ή να αλλάξει μια συνήθεια είναι 21 μέρες! Δεν είναι πόλλες ε; Ξεκίνα σήμερα (σήμερα όμως!) να τελειώνεις τις δουλειές σου όταν πρέπει και σε 21 μέρες θα είσαι άλλος άνθρωπος! Αξίζει μια δοκιμή ε;

 

Πού καταλήγουμε; Ότι η αναβλητικότητα σταματάει με τη δράση. Αν δεν αποφασίσεις ότι αυτή η κατάσταση σου κάνει μόνο κακό, μειώνει την αποδοτικότητα σου και την αυτοπεποίθηση σου δε θα αλλάξεις. Ναι, η αναβλητικότητα είναι ο τέλειος τρόπος να σαμποτάρεις τον εαυτό σου. Εσύ θα αποφασίσεις αν θα διαλέξεις το άγχος, τις τύψεις, τα αισθήματα ανεπάρκειας που προκαλέι αυτή η κατάσταση ή την δράση και την ικανοποίηση της εκπλήρωσης των στόχων σου. Δε ξέρω αν περίμενες μια μαγική λύση σ αυτό το άρθρο αλλά η μόνη μαγική λύση είναι να σηκωθείς από την καρέκλα, να κλείσεις το λάπτοπ και να κυνηγήσεις τα όνειρα σου.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *