Nestle needs YOUth

Εφημερίδες, τηλεόραση, ραδιόφωνο, καθημερινές συζητήσεις. Άγχος, σπασμωδικές κινήσεις, φόβος για το μέλλον, έλλειψη καινοτομίας, πανικός και απαισιοδοξία. Μερικές λέξεις για να περιγραφθεί το παρόν της χώρας με τον λαμπερό ήλιο και των ανθρώπων με το «φιλότιμο».  Μέσα σε αυτή την εικόνα της αβεβαιότητας και της αποξένωσης , επιλέγω να βλέπω όσα και όσους προσπαθούν με όσα μέσα κι αν διαθέτουν να κάνουν τη διαφορά και να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση.

Μια διαφορετική εικόνα, μια εικόνα όπου οι νέοι λαμβάνουν δράση, διεκδικούν ευκαιρίες και δοκιμάζουν τους εαυτούς τους, έρχεται να μας δώσει η Nestle με το πρόγραμμα Nestle needs YOUth. Aπό το 2013, στο αποκορύφωμα της κοινωνικοοικονομικής κρίσης της χώρας η Nestle κατάφερε δηµιουργήσει πάνω από 20.000 ευκαιρίες απασχόλησης για νέους έως 30 ετών για την τριετία 2014-2016. Στην Ελλάδα αυτή η πρωτοβουλία µεταφράστηκε σε ευκαιρίες απασχόλησης για 500 νέους και νέες µέσα από ένα µεγάλο φάσµα επαγγελµάτων και τεχνικών γνώσεων, από την παραγωγή και τη διοίκηση µέχρι τις πωλήσεις, το µάρκετινγκ, την οικονοµική διαχείριση και τις επιστήµες µηχανικών.

Η πρωτοβουλία της Nestle στηρίζεται στους ακόλουθους 4 πυλώνες:

  • Get Hired: ∆ηµιουργήθηκαν projects που έδωσαν τη δυνατότητα σε πολλούς νέους να στελεχώσουν οµάδες της εταιρείας και να εργαστούν σε ένα δυναµικό και καινοτόµο περιβάλλον εργασίας. Μέχρι και το Νοέμβριο του 2016, 422 νέοι είχαν προσληφθεί στην εταιρεία, είτε για µόνιµη είτε για εποχική απασχόληση.
  • Get Skilled: ∆ηµιουργήθηκαν θέσεις για πρακτική άσκηση και µαθητεία µε στόχο την ενίσχυση των ικανοτήτων των νέων και την ενδυνάµωση της επαγγελµατικής τους κατάρτισης και ανάπτυξης. Μέσα σε αυτή την 3ετία (µε στοιχεία Νοεμβρίου 2016) προσφέρθηκαν 149 ευκαιρίες πρακτικής άσκησης και µαθητείας. Παράλληλα, αναγνωρίζοντας ότι οι Ευρωπαϊκές χώρες του Νότου πλήττονται περισσότερο σε θέµατα απασχολησιµότητας, δηµιουργήθηκαν ειδικά προγράµµατα που προσέφεραν διεθνείς ευκαιρίες κατάρτισης σε Έλληνες φοιτητές ή απόφοιτους, σε χώρες όπως η ∆ανία, η Αγγλία, η Ολλανδία και η Ελβετία.
  • Get support: Συγκροτήθηκαν ολοκληρωµένα προγράµµατα συµβουλευτικής για θέµατα επαγγελµατικού προσανατολισµού και καριέρας. Οργανώθηκαν εκδηλώσεις τόσο στην Αθήνα όσο και στην επαρχία, για την άμεση συνάντηση με νέους και την παροχή συµβουλευτικής για τη σύνταξη και εµφάνιση βιογραφικών (CV Clinics), προετοιµασία για επαγγελµατική συνέντευξη και συµβουλές για την είσοδο στην αγορά εργασίας. Μέχρι στιγµής έχουν πραγµατοποιήθει πάνω από 70 workshops και – σε συνδυασµό µε τις ηµέρες καριέρας που έχει συμμετάσχει η Nestle – έχουν έρθει σε επαφή με πάνω από 4.000 νέους. Στις ενέργειες αυτές έχουν συµµετάσχει πάνω από 280 εργαζόµενοι , κάτι που έχει προσθέσει ιδιαίτερη αξία και στην προσωπική ανάπτυξη των ίδιων.
  • Get more opportunities: Κινητοποιήθηκε το δίκτυο συνεργατών της εταιρίας ώστε να αναλάβουν παρόµοιες πρωτοβουλίες και να πολλαπλασιάσουν τις ευκαιρίες απασχόλησης για τους νέους, µέσω µιας Συµµαχίας για τους Νέους (Alliance for YOUth). Έχουν πραγµατοποιηθεί από κοινού workshops µε σηµαντικούς συνεργάτες όπως οι Google, Puplicis, Adecco, British Council, Evalion, η Έθελ Αγγελάτου (LinkedIn Trainer), η Ντέπη Χατζηβασιλείου (Trainer), η Αέλια (Μη κυβερνητικός οργανισµός) , η Εffect (start-up εταιρεία από τους δικούς μας alumni του οργανισμού Σωτήρη Μπαράτσα και Μαριάνθη Νίκα), καθώς και με την δική μας AIESEC, όπου μέσα από τα διαδραστικά workshops, τα μέλη μας έρχονται σε επαφή με νέες εμπειρίες και έχουν την ευκαιρία να εξελίξουν της δεξιότητές τους.

Και σίγουρα αυτή η πρωτοβουλία δεν σταματά εδώ καθώς η Nestle δεσμέυθυηκε για το διάστηµα 2017-2020 να δημιουργήσει στην Ελλάδα 450 ευκαιρίες απασχόλησης για νέους κάτω των 30 ετών.

Κλείνοντας, σκέφτομαι ακόμη μια εικόνα, ίσως γιατί η δύναμη της εικόνας μάς βοηθά να οραματιζόμαστε πιο ζωντανά και με πάθος.

Πώς τελικά θα έμοιαζε η καθημερινότητα μας αν πιο πολλές πρωτοβουλίες σαν και το  Nestlé needs YOUth λάμβαναν χώρα κατά τη διάρκεια μιας περιόδου που ο κόσμος μας χρειάζεται περισσότερο από ποτέ την καινοτομία, τα όνειρα και την ενεργητικότητα των νέων. Πώς θα έμοιαζε ο κόσμος μας αν μεγάλες εταιρίες και οργανισμοί ένωναν τις δυνάμεις τους με τους νέους για τη βελτίωση κοινωνικών προβλημάτων όπως η νεανική απασχόληση, για την ενδυνάμωση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για την εξάλειψη φαινομένων όπως η ανεργία, η φτώχεια και η κοινωνική αποξένωση,καθώς και για την ενίσχυση των νεανικών ιδεών και πρωτοβουλιών μέσω της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Αδιαμφισβήτητα η Nestlé το κατάφερε και θα συνεχίσει να κυνηγά το δικό της όραμα για τους νέους.

Γιατί Nestlé needs YOUth and the world needs YOU too.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *