Συχνά είναι δύσκολο για τους νέους να καταλάβουν ποια χαρακτηριστικά και ποιες δεξιότητες είναι σημαντικότερο να αναπτύξουν, καθώς προσπαθούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Πολλές φορές εστιάζουν στο να αποκτήσουν τεχνικές γνώσεις πάνω στο αντικείμενο στο οποίο θέλουν να απασχοληθούν. Έτσι αφήνουν σε δεύτερη μοίρα soft skills, δηλαδή δεξιότητες που διευκολύνουν κάθε ανθρώπινη αλληλεπίδραση, επομένως και επαγγελματικές σχέσεις. Αυτές είναι κάποιες πολύ σημαντικές δεξιότητες που αξίζουν την προσπάθεια που απαιτείται για να τις αναπτύξεις, είτε είσαι υπάλληλος είτε είσαι εργοδότης.
Επικοινωνία
Ίσως η σημαντικότερη από αυτές είναι η ικανότητά σου να επικοινωνείς με τους ανθρώπους γύρω σου. Περιλαμβάνει από την πιο απλή, καθημερινή διαπροσωπική αλληλεπίδραση μεταξύ δύο ατόμων, μέχρι την μαζική επικοινωνία σε μία ομάδα ή ακόμα και μπροστά σε ένα κοινό. Είναι αδύνατο να συνεργαστείς με άλλους αν δεν μπορείς να τους μεταδώσεις τις σκέψεις σου, τις ιδέες και τα συναισθήματά σου. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει κάθε φορά να σκέφτεσαι πως θα συνθέσεις το μήνυμά σου και ποιο μέσο θα χρησιμοποιήσεις για να το μεταδώσεις. Γιατί οι άνθρωποι λαμβάνουν το ίδιο μήνυμα με διαφορετικούς τρόπους και χρειάζονται διαφορετικούς τρόπους για να λάβουν το ίδιο μήνυμα.
Διαχείριση Χρόνου
Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το πόσο καλά μπορείς να διαχειριστείς τον διαθέσιμο χρόνο σου. Αυτό όμως δεν σημαίνει να μάθεις απλά να θέτεις προτεραιότητες και να καταλαβαίνεις τι είναι σημαντικότερο να γίνει ανά πάσα στιγμή αλλά και να μην αφιερώνεις περισσότερο χρόνο από όσο χρειάζεται σε μία ασχολία. Όπως ακούγεται συχνά, είναι πιο σημαντικό να ολοκληρώσεις κάτι από το να το κάνεις τέλειο. Πρέπει να αναγνωρίζεις από ποιο σημείο και μετά η προσπάθεια που θα καταβάλεις είναι δυσανάλογη του αποτελέσματος, ώστε να προχωρήσεις στην επόμενή σου ανάθεση.
Συνεργασία
Δεν είναι μια δεξιότητα, αλλά περισσότερο το αποτέλεσμα του συνόλου των soft skills. Η ικανότητα σου να συνεργαστείς με άλλα άτομα εξαρτάται από πολλές παραμέτρους. Κάποιες από αυτές είναι η προσαρμοστικότητά σου, ο σεβασμός που δείχνεις στα άτομα γύρω σου και το ύφος ή η στάση σου απέναντί τους, είτε σε εύκολες είτε σε δύσκολες καταστάσεις. Επομένως, όταν δουλεύεις με άλλα άτομα είναι σημαντικό να βρίσκεις μεθόδους που θα είναι ευχάριστοι και αποτελεσματικοί για όλους. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα δυσκολευτείς εσύ λίγο περισσότερο.
Ελπίζω να καταλάβατε τι είναι τα soft skills και γιατί είναι τόσο σημαντικά για όλους. Είναι σχεδόν αδύνατο να μετρηθεί ο βαθμός στον οποίο κατέχει ο καθένας την κάθε δεξιότητα και δεν μπορούν να πιστοποιηθούν, όπως οι τεχνικές γνώσεις. Αναπτύσσονται συνεχώς, σε όλη την διάρκεια της ζωής μας. Αν είσαι νέος και δεν ξέρεις πως μπορείς να αρχίσεις να δουλεύεις πάνω σε αυτά, μάθε εδώ πως μπορείς να κερδίσεις πρακτική εμπειρία στο εξωτερικό μέσα από το πρόγραμμα Global Entrepreneur