4 βήματα ώστε να “σκαρφαλώσεις” από τον πάτο της αδράνειας.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pocket

“When you’re in a slump,

You’re not in for much fun.”

-Dr Seuss

Και κάπως έτσι, πέρασαν και τα Χριστούγεννα. Και δεν μπόρεσες να κάνεις πολλά πράγματα. Τελείωσαν οι διακοπές και δεν πρόλαβες να κάνεις πολλά πράγματα. Ξεκίνησαν τα μαθήματα και δεν πρόλαβες να κάνεις πολλά πράγματα. Και οι δικαιολογίες όλο τελειώνουν κι εσύ ακόμη δεν προλαβαίνεις να κάνεις πολλά πράγματα. 

Έρχεται αυτή η στιγμή που απλά δεν έχεις όρεξη να τελειώσεις εκείνη την εργασία ή την ύλη ενός μαθήματος. Μάλιστα, ούτε καν η προθεσμία που πλησιάζει ανησυχητικά δεν είναι αρκετή για να σε κινητοποιήσει. Και δεν πειράζει. Γιατί όλοι έχουμε βρεθεί σε αυτή τη θέση, όπου δεν είχαμε όρεξη να κάνουμε κάτι εκτός από το να χαζεύουμε στο κινητό. Αν, όμως, έχεις φτάσει στο σημείο που δεν αντέχεις άλλο αυτή την αδράνεια, σου έχω κάποιες συμβουλές που εμένα προσωπικά με έσωσαν.

1.Το πρώτο βήμα είναι η αποδοχή.

Πολλές φορές μας είναι δύσκολο να παραδεχτούμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Ειδικά όταν πρόκειται για κάτι που συνήθως δεν αποτελεί πρόβλημα. Γι αυτό και προσποιούμαστε ότι δεν δυσκολευόμαστε και ότι απλά θα τελειώσουμε τα tasks μας την επόμενη μέρα. Δεν μπορούμε να παραδεχτούμε ότι δυσκολευόμαστε και προτιμούμε να αποφεύγουμε την σκέψη περί του θέματος. Αναβάλουμε, έτσι, ακόμη και την εύρεση των αιτιών και λύσης στο πρόβλημα αυτό, στην προσπάθεια μας να το αποφύγουμε. Το μόνο αποτέλεσμα της συμπεριφοράς μας αυτής είναι να παρατείνουμε την αγωνία μας και το άβολο συναίσθημα της αβεβαιότητας. Αντιθέτως, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι αντιμετωπίζουμε μια δυσκολία και να αναλογιστούμε πώς αντιδράσαμε στο παρελθόν σε ανάλογες περιπτώσεις. Εξάλλου, ας μη ξεχνάμε ότι τίποτα δεν κρατάει για πάντα.

2.Οραματίσου το.

Κάτι που συνήθως κάνει ένα στόχο απρόσιτο ή πιο ανέφικτο, είναι η γενικότητα του. Έχουμε μια γενική εικόνα του τι θέλουμε να πετύχουμε στο μυαλό μας και καθόλη την πορεία της προσπάθειας μας πορευόμαστε με την ιδέα αυτή. Οι άνθρωποι, όμως, είμαστε οπτικά όντα και συχνά χρειαζόμαστε μια εικόνα του τελικού στόχου για να συνειδητοποιήσουμε και πώς να τον επιτεύξουμε. Έτσι, ψάξε για φωτογραφίες, αποφθέγματα ή ακόμη και στιγμές από μια ταινία που να αποτυπώνουν τον στόχο σου. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι την έμπνευση αυτή για να ξεφύγεις από την αδράνεια που σε έχει καταβάλει. Και μόλις τη βρεις φρόντισε να δημιουργήσεις ένα “οπτικό πίνακα” με τις πηγές έμπνευσης σου. Αυτοί μπορεί να έχουν ηλεκτρονική μορφή (π.χ. Pinterest) ή φυσική (π.χ. κολάζ φωτογραφιών στον τοίχο σου). Έχεις κάθε δημιουργική ελευθερία, το σημαντικό είναι ο πίνακας σου να σε εμπνέει και να είναι ορατός όταν προσπαθείς να “δουλέψεις”.

3.Ακολούθησε μια δίαιτα… όχι για το σώμα, αλλά για το μυαλό σου.

Η υγιεινή διατροφή και η άσκηση σίγουρα βοηθούν στην ενδυνάμωση του οργανισμού σου. Κατά συνέπεια, αυξάνουν την ενέργεια, την όρεξη και την αποδοτικότητα σου σε κάθε προσπάθεια που καταβάλεις. Εκεί που θα ήθελα εγώ, όμως, να εστιάσω κυρίως είναι όχι η φυσική αλλά η ψυχική υγεία. Στη σύγχρονη εποχή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μεγάλο μέρος της καθημερινότητας μας, είτε χρησιμοποιούνται ως μέσο διασκέδασης ή ”αντιπερισπασμού”. Μάλιστα, σύμφωνα με αναφορά του OpenVault για το πρώτο τέταρτο του 2020, κατά τη διάρκεια της πανδημίας  ο μέσος όρος χρήσης του διαδικτύου ανά χρήστη αυξήθηκε κατά 47%. Γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα σημαντικό να χρησιμοποιούμε τα μέσα αυτά συνειδητά και να επιλέγουμε περιεχόμενο που έχει θετικό αντίκτυπο σε μας. Αυτό αντιστοιχεί στις αναρτήσεις που παρακολουθούμε, στα άρθρα που επιλέγουμε να διαβάσουμε και στους ανθρώπους που “ακολουθούμε”. Φυσικά, η ζωή μας υπάρχει πέρα από μια οθόνη και μια ανάλογη συμπεριφορά θα πρέπει να υιοθετείται και στην πραγματική ζωή.  Για την ψυχική μας υγεία, καλό είναι να έχουμε κοντά μας ανθρώπους με ανάλογο και θετικό τρόπο σκέψης, οι οποίοι να μας στηρίζουν και ενθαρρύνουν να αναπτυχθούμε.

4.Μη φοβάσαι να νιώσεις άβολα.

Το δυσκολότερο και πιο βασικό βήμα. Πρέπει να ξεφύγεις από το comfort zone σου. Πρέπει να δοκιμάσεις διαφορετικά πράγματα, όλα αυτά που τόσο καιρό απέφευγες. Όλα εκείνα που απέρριπτες χωρίς καν να τα δοκιμάσεις επειδή φοβόσουν. Και ναι, δεν θα είναι ευχάριστο στην αρχή. Θα θέλεις να τα παρατήσεις γιατί είναι κάτι που δεν έχεις συνηθίσει. Αλλά, στο τέλος θα αξίζει. Γιατί μόλις περάσει η αρχική αμήχανη φάση, θα έρθεις εσύ. Ο πραγματικός σου εαυτός που δεν είχε την ευκαιρία να κάνει πάντα εμφανή την παρουσία του. Και ο εαυτός αυτός θα μπορέσει να πραγματοποιήσει τους στόχους του και να ξεφύγει από μια μη παραγωγική ρουτίνα.

Αναπολώντας το παρελθόν θυμάμαι πόσο δύσκολο ήταν να βγω από τη προστατευτική φούσκα που είχα δημιουργήσει για τον εαυτό μου. Πόσο δύσκολο ήταν να πάρω τα πρώτα ρίσκα, να μην τα παρατήσω στην αρχή που δεν ήξερα τι κάνω και δεν απέδιδα καλά σε ό,τι έκανα. Ξεπερνώντας όμως την περίοδο αυτή, είχα την ευκαιρία να πραγματοποιήσω στόχους που πολλές φορές φαινόταν απρόσιτοι. Και όταν δεν τα κατάφερνα, μπορούσα τουλάχιστον να πω ότι ξεκίνησα και ότι προσπάθησα. Εσύ γιατί να μην το προσπαθήσεις; aiesec.gr/join

Vaso Vlachou

Vaso Vlachou

Leave a Reply

Recent Posts

Εσύ τι ξέρεις για τα Hard & Soft Skills;

Απολυτήριο λυκείου, πτυχίο, μεταπτυχιακό, σεμινάρια και συνέδρια. Συνήθως αυτή είναι η σειρά που οι περισσότεροι ακολουθούμε για να καταφέρουμε να αποκτήσουμε  την μελλοντική  δουλειά των

Read More »

Follow Us

Γίνε μέλος με 4 απλά βήματα

Άφησε τα στοιχεία σου στην φόρμα εγγραφής

Παρακολούθησε την ενημερωτική συνάντηση
με ένα μέλος της AIESEC

Πέρνα από συνέντευξη

Είσαι μέλος της AIESEC!