fbpx

SDG 4: Ποιοτική Εκπαίδευση

Η ποιοτική εκπαίδευση είναι σημαντικός αναπτυξιακός στόχος για πολλές χώρες, καθώς και ένας από τους κύριους σκοπούς των Ηνωμένων Εθνών. Παρόλα αυτά 66 εκατομμύρια παιδιά που φοιτούν σε δημοτικό σχολείο, παρακολουθούν τα μαθήματά τους πεινασμένα, με 23 εκατομμύρια από αυτά να βρίσκονται στην Αφρική. Και αυτό είναι ένα από τα προβλήματα που συντελούν στην μη ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών στην Αφρική αλλά και παγκοσμίως.

Η εκπαίδευση στην Αφρική

Μαθητές σε χώρες όπως το Μπουρούντι, η Κεντροαφρικανική Δημοκρατία και η Αιθιοπία, εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση σε ισάξια και ποιοτική εκπαίδευση. Το πρόβλημα στην περιοχή είναι τόσο σοβαρό, που αυτές οι χώρες χαμηλού εισοδήματος δεν προβλέπεται να αγγίξουν τα παγκόσμια επίπεδα βασικής εκπαίδευσης πριν το 2100 -100 χρόνια αργότερα σε σχέση με κράτη υψηλότερου εισοδήματος! Η χρηματοδότηση της παιδείας είναι ζωτικής σημασίας πρόβλημα για την εκπαίδευση. Για παράδειγμα στην Αφρική αν και οι κυβερνήσεις έχουν αυξήσει τις δαπάνες στην παιδεία, η ήπειρος συνεχίζει να έρχεται αντιμέτωπη με μεγάλα χρηματοδοτικά κενά.

Η επίλυση του προβλήματος της ποιοτικής εκπαίδευσης στην Αφρική είναι ζήτημα φλέγον καθώς σύμφωνα με υπολογισμούς της UNESCO, θα περιόριζε τη μητρική θνησιμότητα κατά 70% στην Υποσαχάρια Αφρική, σε περίπτωση που οι γυναίκες τελείωναν το δημοτικό σχολείο, ενώ ταυτόχρονα σχεδόν 60% λιγότερα κορίτσια θα έμεναν έγκυος σε ηλικία κάτω των 17, αν τελείωναν το γυμνάσιο. Παρατηρεί δηλαδή κανείς πως εκτός από την πείνα που μπορεί να προκαλέσει η φτώχεια, η συνεισφορά σε έναν καλύτερο τρόπο εκπαίδευσης μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση και άλλων προβλημάτων όπως τη μείωση της μητρικής θνησιμότητας.

Το παράδειγμα της Ν. Αφρικής

Στην Ν. Αφρική χάρη στην δωρεάν παιδεία που παρέχεται στις φτωχές περιοχές της, όλο και περισσότεροι μαθητές εγγράφονται στα σχολεία. Ετοιμάζονται για την έναρξη των μαθημάτων, όμως οι υποδομές δεν τους κάνουν να αισθάνονται ευπρόσδεκτοι. Φτωχικές εγκαταστάσεις, έλλειψη πόσιμου νερού και ηλεκτρισμού, έλλειψη βιβλιοθηκών και κομπιούτερ είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που προσπαθεί να αντιμετωπίσει η Ν. Αφρική. Και εδώ παρουσιάζονται και κάποιες κοινωνικές ανισότητες καθώς τα σχολεία που κατά κύριο λόγο φοιτούν λευκοί φαίνεται να έχουν καλύτερες υποδομές. Η εκπαίδευση στην Ν. Αφρική, ακόμα πληρώνει τις αμαρτίες του απαρτχάιντ, ένα παρωχημένο εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο είναι λειτουργικό για τους πλούσιους, αλλά όχι για τους φτωχούς, που είναι στην πλειονότητα τους έγχρωμοι.

Η Ποιοτική Εκπαίδευση ως Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης

Η απόκτηση ποιοτικής εκπαίδευσης είναι η βάση για τη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής και της βιώσιμης ανάπτυξης. Σημαντική πρόοδος έχει σημειωθεί όσον αφορά την πρόσβαση στην εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα και τη φοίτηση στα σχολεία των γυναικών και των κοριτσιών. Οι βασικές γνώσεις γραφής και ανάγνωσης έχουν βελτιωθεί τρομερά. Ωστόσο, απαιτούνται τολμηρότερες προσπάθειες για την υλοποίηση του στόχου της καθολικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τον στόχο 4 του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στόχος επιδίωξης είναι να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, δηλαδή ότι έως το 2030, όλα τα αγόρια και όλα τα κορίτσια θα ολοκληρώνουν ελευθέρα, ισότιμα και ποιοτικά την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αποκομίζοντας τα μαθησιακά οφέλη που περιγράφονται στο στόχο αυτό.

Μάθε περισσότερα για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης στο blog μας ή και στην επίσημη σελίδα των Global Goals.

Ένα κείμενο του Βασίλη Σινγκ

Aggelos Kokona

Aggelos Kokona

Leave a Reply

Recent Posts

Erasmus Leaders 2023:

Η καριέρα σου από το 0 στο 100 Με αφορμή το Ευρωπαϊκό Έτος Ανάπτυξης Δεξιοτήτων, το Erasmus Leaders από το Erasmus Student Network Greece είναι

Read More »

Follow Us

Γίνε μέλος με 4 απλά βήματα

Άφησε τα στοιχεία σου στην φόρμα εγγραφής

Παρακολούθησε την ενημερωτική συνάντηση
με ένα μέλος της AIESEC

Πέρνα από συνέντευξη

Είσαι μέλος της AIESEC!